Monday, July 2, 2007



Ja som ti nikdy nerozumela. Nikdy som ťa neľúbila a nechápala, ako si sa ty mohol zaľúbiť do mňa. Ale vždy, čím horší sa mi zdal byť svet, bez ohľadu na čokoľvek a bez nároku na vďačnosť, si ma učil, že veci dokážu prebolieť aj inak.
Sú ľudia, ktorí prazvláštnym spôsobom stoja vedľa nás. Nestála som o to. Myslela, som si. Iba vždy som podvedome bežala plakať k tebe a ty si tu bol, urevanú a a zlomenú si ma tíšil a ja som sa ťa nikdy nespýtala, či ťa to nebolí.
Bolelo. Bolí. Vieš to, a predsa si tu. Ničí dotyk v mojich vlasoch nepôsobí tak upokojujúco. Ale neľúbim ťa.
Iba ty vieš, ako dlho dokážem plakať a vždy máš čas. Ale neľúbim ťa.
Iba ty vieš viesť so mnou rozhovory o absurdnosti a nechápať ma, a aj napriek tomu hovoriť o Kafkovi, hoci si najväčší pragmatik, akého som kedy poznala.
Ale neľúbim ťa. Iba ty vieš, do akej miery viem byť detinská a zraniteľná a nikdy si ma nasilu neučil dospievať. Ale neľúbim ťa.
Iba ty mi vieš kúpiť zmrzlinu vtedy, keď to najviac potrebujem. Ale neľúbim ťa.
Iba ty ma dokážeš vziať do kina na ťažko umelecký film, ktoré tak neznášaš, lebo vieš, že ja ich milujem. Ale neľúbim ťa.
Iba ty mi ukazuješ hviezdy bez toho, aby si sa ma strašne prvoplánovo pokúšal pobozkať. Ale neľúbim ťa.
Mali by sme múdre deti, ktoré by vedeli počítať a logicky myslieť a mali by tvoje oči. Ale neľúbim ťa.
Nie je to moja chyba. Ak vôbec existuje láska. Komplikujem veci, vždy som si ich všetky radšej skomplikovala. V jednoduchosti asi nie je krása.
„Si sprostá, nehnevaj sa,“ povedala mi v stredu Biba. „Takého už nenájdeš. Vieš, čo by iné dali za takého chlapa? čo máš desať rokov, aby si sa musela najprv namotať a tváriť sa zaľúbene? Zlato, máš ho rada. A po čase by si ho možno mala viac. Ono by to prišlo. A ak nie, on by ti nikdy neublížil. Jemín, veď by ti dal všetko ten chlapec.“
Som sprostá, nehnevám sa. Nemôžem za to.
A už ti nechcem viac ubližovať. Už ti nebudem volať. Už s tebou nepôjdem na zmrzlinu. Už si to všetko odrevem sama. Som veľká. Chcem byť veľká. Aj za cenu, že tu už nebudeš. A raz si budem strašným spôsobom tĺcť hlavu o stenu... Keby si nebola sprostá... Neľúbim ťa. Akokoľvek by som chcela. Svet je kurevsky nespravodlivý.



19 comments:

Lilith said...

Toto poznam ... laska boli ... a nelaska tiez ...
Dufam ze aj ty aj on najdete tu svoju Lasku , tu pravu co pride sama ;-)

svetielkujúca said...

lilithka, vies, vzdy som verila, ze sa to spravi. ale clovek si ani neuvedomuje, ako to jeho dokaze boliet. asi som vazne sebecka...

Coy said...

Toto poznam. Aj ja lubim... nezistne a neopatovane. A aj ja som lubena. Opat nezistne a neopatovane. Zivot ma fakt zvlastny zmysel pre humor...

myshka said...

mozno ho nemas lubit prave preto, ze takeho uz nenajdes...

svetielkujúca said...

myshka, ako to myslis? neviem, ci spravne chapem.

Tomas Griger said...

"Takeho uz nenajdes."??? V tej vete nevidim vela mudrosti.

Unknown said...

zostalo mi akosi smutno - láska býva často nespravodlivá, mnohokrát ľúbime toho, kto o to nestojí
a ten, kto by si našu lásku zaslúžil, trpí...

myshka said...

svetlik, tak, ze laska je stracava, prenikava ale i unikava....mam kamarata, najlepsieho, uplne, vzdy sme sa akoby bali prekrocit len kusok k niecomu viac, lebo by sme mohli raz stratit az prilis vela...vieme, ze sme si tu pre seba navzdy. najviac mozne. neviem ale, ci je aj laska navzdy a najviac mozne...mozno preto ho nelubis, lebo ho mas prilis rada...mozno ho chces nikdy nestratit a nedokazes ho preto lubit...zamotala som sa asi. i tak, laska i nelaska odhanaju otazku preco, lebo su voci nej bezmocne...usmej..

zinočka veličková said...

ja tiež stále dúfam, že nájdem niekoho, do koho budem zaľúbená, s kým mi bude naozaj dobre... ale... neviem, čo to to zaľúbenie vlastne je... možno si to len príliš idealizujem... možno je to naozaj len to, že ti s niekym dokáže byť dosť dobre... chlapík, kvôli ktorému mi je už od piatku naozaj smutno mi povedal, že sa do mňa oplatí zaľúbiť. keď som sa ho spýtala, čo to je, povedal mi, že to je tak, že máš toho druhého radšej ako seba. je mi z toho divne a neviem ti poradiť, každopádne vo mne pretrváva pocit, že ak si všetci oklo mňa niekoho nájdu, aj ja si niekoho nájdem, lebo to tak je. lebo mi už hádam niekto zvýši. preto ti, možno z úplne sebeckých a blbých pohnútok, strašne držím palce, aby si bola KONEčNE šťastná a nemusela PLAKAť vôbec.

sas said...

to je fakt skoda. ale co sa da robit, ked ta chemia tam chyba? laska sa neda nutit ani vyprosit a ani vycarovat :(
len je hlupe, ze niekedy chemia zafunguje, no dotycny stoji za prd (zisti sa neskor)

užoffka said...

Mam pocit,akoby som to napisala ja. Najhorsie na tomto svete je to, ze lubime tych, ktori si to nezasluzia a tych, ktori by si nasu lasku zasluzili najviac na svete, lubit nedokazeme.: (

GaMa.d7 said...

Preco sme taki pojaseni komplikovani blazni a nechame sa stiahnut do tejto hry a hrat podla tohto scenara?

Anonymous said...

ja som na tom tiež podobne...chodim s chlapcom ktorý ma veľmi lubi..no ja ho mám "len " rada...myslela som že to príde..páčil sa mi tak prečo to neskusiť...no zatial neprišlo( 5 mesiacov) bola a som jeho prvá skutočná láska..a teraz neviem čo s tým...povedať?? nepovedať?? počkať?? neviem fakt...už som mu raz ubližila a nechcem znova...

Anonymous said...

Vdaka za zaujimave informacie

Anonymous said...

I wish not concur on it. I regard as nice post. Expressly the designation attracted me to study the unscathed story.

Anonymous said...

Good post and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you as your information.

Anonymous said...

Well I agree but I contemplate the list inform should acquire more info then it has.

Anonymous said...

Opulently I assent to but I about the collection should acquire more info then it has.

Anonymous said...

zasto ne:)