Saturday, April 21, 2007

O banalitách a hlúpom pocite




     Včera som si sľúbila, že o tomto písať nebudem. Že už prestanem strkať prsty do starých rán, lebo či chceme alebo nie, tie, ktoré si spôsobujeme sami, sa hoja najťažšie. A tak som sedela od pol štvrtej rána na posteli, unavená ako kôň, s tak trochu piatkovo jemne zatemnenou mysľou a sľúbila som si, že o tomto FAKT písať nebudem.
     Som nehorázna klamárka, viem. A slaboška, lebo už nedokážem dodržať ani sľub, ktorý som dala sama sebe. Myslela som, že som z toho už vyrástla. Nie tak dávno síce, ale mala som ten pocit. Že veci sa začínajú, končia, uzatvárajú a nikdy viac sa k nim človek NEVRACIA, lebo to kradne energiu a čas a je zasa tam, kde bol.
     Proste som ho stretla. Mal dobrú náladu, tie jeho oči a po boku... dievčinu... Banalita. Celkom pubertálne do mňa drgla Adela, nech si všimnem a ja som sa zatvárila strašne dospelo, akože čo má byť?
     Len nech je šťastný, želala som si deň potom, ako som zistila, že to vlastne „nefunguje“. Inak, je to neskutočne alibistická fráza, dočerta! A po nej prišli ďalšie a ďalšie, vždy v nich figuroval nejaký ten morálny princíp o šťastí toho druhého, veď spolu ste asi šťastní neboli, nie?
     Keby som mala ružový denník a na stene postery z Brava, napísala by som si doň, že ho asi milujem... A že tej mrche vyškriabem oči... Ale keďže už pár rokov vlastním občiansky preukaz, napíšem len, že sa vo mne niečo stalo... Zamrzelo ma. Nie tak celkom do hĺbky, ani to veľmi nebolelo, ale... Vlastne neviem aké ale. Zamrzelo ma to. Bodka. Nie na celonočný plač, to nie. Ako keď som sa pred pár rokmi poriadne popálila vriacou vodou a niekedy v zime v silných mrazoch ma tá ruka štípe. Vtedy si na to spomeniem.
     Xkrát som sa presviedčala, že to nemá význam. Že keď máte zrazu mokré nohy od rieky, do ktorej sa dvakrát nestúpa, je čas nechodiť na jej breh ani sa opaľovať. Aby ma nezlanárila jej hĺbka.
     Venoval mi pozdrav a úsmev. Venovala som mu pozdrav a úsmev a zakázala si nad tým uvažovať. Opakuj si to o šťastí. Opakujem si. Dookola.
     Adela s Tomášom ma odprevádzali domov. Bola zima. Snažila som sa nemlčať celou cestou a neporušiť zákaz. Nedarilo sa.
     O 3:30 som mu venovala ďalšie dve hodiny. Aj pri krájaní cibule dnes naobed, aj pri umývaní auta...
     Ale zakázala som si o tom písať. O banalitách... Preto tu teraz sedím a snažím sa ospravedlniť sama pred sebou. Takže som ešte aj alibistka. Odpusťte.

11 comments:

Martin said...

Ja viem, že môj komentár bude asi od veci ale napadol ma jeden text:
Láska je strašne bohatá,
láska, tá všetko sľúbi,
no ten, čo ľúbil, sklamal sa
a ten, čo sklamal, ľúbi...

Prvý raz som tento verš počul asi po pol roku od rozchodu z priatelom. Stale som si hovoril, ze "Uz na neho nemysli, nemiluje ta!"
Ked som pocul tie verse,uvedomil som si, ze nato aby som na neho zabudol bude treba cosi silnejsie, nez je len nahovaranie si, ze ho nemám rád. Ale o tom som uz pisal na mojom blogu :)
...
Tak každoročne v jeseni svetlá sa tratia z duše
a človek, koník túlavý, od srdca k srdcu kluše

a pre každé chce zomrierať, žiť nechce pre nijaké,
chcel by mať jedno pre seba, je mu to jedno, aké...

manon said...

svetielko - obcas pichne pri srdiecku, ale po case prejde aj to. lahko sa hovori, tazko preziva. no uvidis sama. drz sa.

svetielkujúca said...

lukáš: tak trochu ti rozumiem. dakujem.

manon:vdaka.

motýľ said...

nemame ti co odpustat, ani ty si s tym nerob problemy, kazde sklamanie boli, kazdy ho rozpitvava.
poplac si nad valkovymi basnami, ktore spomina lukas a prajem skore zotavenie dusicky :)

femma said...

...možno - čím viac rozpitvávaš, tým skôr prídeš na to,že to možno ani nebolo také dôležité, treba to vyplaviť...
fajn post

martinelle said...

je to istym spôsobom prijemne zistenie, ze nie som v tom sama. Sme akesi skodoradostne tvory, ked niekto zdiela podobne pocity, podbone bolesti, podobne zmatky, lutosti a nas to trochu upokoji...hlupy pocit

Anonymous said...

Svetielko, nie si alibistka, nie si slaba. Milujes ho. Milovala.
.
"A po nej prišli ďalšie a ďalšie, vždy v nich figuroval nejaký ten morálny princíp o šťastí toho druhého" - boze, jak ja presne viem o com rozpravas...

Terra said...

keby som si mohla tento post zobrat, objavil by sa aj u mna na terre. presne tak isto...

svetielkujúca said...

vidíš... v bolesti sú si ľudia podobní. zober si ho, ja ti ho venujem, ak chceš:)))

Daily Whinger said...

zjavne tento post nie je az tak o banalitach, ze? dotknuti svedcia.

Monsieur et madame. said...

Please correctly link to me when using my pictures!

thank you! ^^