Saturday, April 14, 2007

Kay sa vrátil


Uvarila som si puding. Presne podľa návodu. Aj tak zhrudkavel. Neviem, prečo to urobil.

Mala som celý týždeň studené ruky. Ako Gerda kdesi na dvojprúdovke, cestou k polárnemu kruhu.
Pán učiteľ v autoškole by bol na mňa hrdý. Viem, čo je dvojprúdovka. Má paličku odlomenú zo žalúzie a ukazuje nám ňou dopravné značky. A tvári sa pri tom tak dôležito.
„A ak budete mať pred jazdou trému, môžete si dať aj do štamprlíka,“ hovorí a drží tú bielu palicu ako lejzrové ukazovátko k dataprojektoru, akoby vysvetľoval základy jadrovej fyziky.

Odkedy chodím do autoškoly, mám zo dňa na deň väčšiu chuť si to namieriť kamsi minimálne na Sibír. A všetky tie značky si odfotiť až po koniec sveta. A nájsť Snehovú kráľovnú a spýtať sa, či s ňou nemôžem zostať. Navždy. A ešte by som sa spýtala, prečo si ho tam nenechala.

Kay sa vrátil. Minulý týždeň som ho stretla minimálne tisíckrát. Mal svoje hnedé oči a tú zelenú mikču, z ktorej sme ešte minulý rok oberali moje vlasy... No čo, bola mi zima.

Odvtedy mám studené ruky, dočerta. A to som si už zavesila jarne voňavú záclonu, umyla okno, ktoré mimochodom včera ráno už stihli obkakať vtáčiky. Čo je krajšie ako ranný spev a produkty vtákov na mojom okne?!

A Kay mi zavolal, akože len tak. Vrátil sa zo severného pólu. Od Snehovej kráľovnej, či nepokecáme.

(Miláčik, kým ty si sa túlal vo svojom veľkom svete dospelosti a nezávislosti, ja som vešala záclony a prestavovala nábytok, vyhodila som denník a tvoje číslo zo zoznamu, kúpila som si zelené baleríny a čakala, kým príde jar, aby som si, ako to radia vo všetkých ženských časopisoch, upratala v hlave a našla som tam len neskutočný neporiadok a teba.)

Ale jasné, že pokecáme. A ako vždy, kým nám stihne udrieť víno, povieš mi, že to takto nemalo skončiť. Že sa to celé akosi....
A ja ti poviem, aby si to nechal tak, že veci sú tak, ako majú byť a ja si budem držať nos, aby mi od toľkého klamstva nenarástol a nezdrevenel.
A potom ako na dvojprúdovke predbehneme k Matkinovi, alebo k ďalšej fľaši červeného a budeme rozprávať a rozprávať, aby som potom mohla až do rána plakať.

A potom môžem začať od znova. Upratovať.

„Ale môžete si dať aj pol litra, ak vám to pomôže, len nie, aby ste mi videli dvojmo, keď pôjdete do zákruty,“ hovorí ujo s ukazovátkom ešte medzi rečou.

Sedím na posteli. Pozerám na moje obkakané okno, vlasy mám prakticky zopnuté gumičkou a rozmýšľam, že niektoré zimy nekončia. Oni sa len nie celkom pochopiteľným spôsobom pretransformujú do prečudesnej jari. A ja mám studené ruky.

A všetky pudingy sa zhrudkavejú...

3 comments:

umbrella said...

a možno zima nie je zimou, ale prezlečeným letom :o) a studené ruky, teplé srdce, vraví sa :o)

svetielkujúca said...

tak nech sa len pekne neprezlieka a nech mame teplucko:)

umbrella said...

ja súhlasím, ale zariadiť to neviem :o)